{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 27 september 2013

cadeautjes haken

Cadeautjes haken


Afgelopen maandag ging ik naar mijn vriendin Annemiek. Ze vierde in de afgelopen zomervakantie een bijzondere verjaardag. Haar man en dochters organiseerden een feestje, maar gezien de vakantietijd werd het uitgesteld. En toen kwam het ons niet zo goed uit. Hoog tijd om nu alsnog een afspraakje te maken!

Zo vaak zien we elkaar niet: we wonen nogal ver van elkaar. Echtgenoot en ik hebben zo'n dertien jaar in Nieuwegein gewoond en daar is ook zoon geboren. We hebben daar een belangrijke tijd van ons leven doorgebracht en we hebben daar nog veel contacten, ook al wonen we inmiddels al weer tien jaar in Sneek. Annemiek was destijds een collega van mij en is al lang een hele goede vriendin. Voor haar haakte ik al een feestelijke slinger die ik opstuurde. 

Nu bedacht ik dat ik voor haar nog wel een sfeerlichtje kon haken in haar favoriete kleur roze:


Achteraf vond ik eigenlijk dat ik die slinger voor haar ook beter in roze-tinten had kunnen haken. Ik haakte dit sfeerlichtje weer met de schelpensteek (kijk ook hier) en deze keer heb ik er een soort van kleine bloemetjes aangehangen:


Omdat ik tegenwoordig nogal bezig ben met de mini-gelukspoppetjes bedacht ik dat ik voor haar en haar dochters nog wel zo'n poppetje kon haken. Ik koos de favoriete kleuren van de drie dames en dit is het resultaat:


Binnenkort is er een haakpakketje te koop in de winkel van Katrein Kunst, om zelf dit soort poppetjes te haken.



Annemiek en ik hadden een heerlijke dag! Lekker bijgekletst, heerlijk in hun tuin gezeten, met een haak- en breiwerkje (ik had de Elise-sjaal mee en bol twee is op nu), lunch op een terrasje, gewinkeld in Zeist, ook nog gezellig bij hen gegeten, met haar echtgenoot en dochters erbij. Een superleuke dag, zeker voor herhaling vatbaar!

En nog even aandacht voor een bijzondere actie bij Katrein Kunst: op zaterdag 28 september doet ze mee aan Dress Red Day, voor elke betalende klant gaat er bij Katrein Kunst 1 euro in de pot voor de Hartstichting! 


Vast een heel fijn weekend gewenst!

Liefs van De Breimeisjes!

6 opmerkingen:

  1. Leuke cadeautjes zijn het geworden, zo'n sfeerlichtje kan iedereen altijd gebruiken, daar heb je er nooit genoeg van vind ik :)
    En je gelukspoppetjes zijn alweer prachtig!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wederom prachtige creaties zeg <3 Elke keer weer genieten op jouw blog. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Akkelien jij bent toch een super vrouw hé. Zo lief van je wat je allemaal maakt voor de vriendin. Ik geniet er gewoon van om het te lezen. Maar als je iemand goed kent, heb je natuurlijk een voorsprong. je kent de lievelingskleuren, de sfeer in huis.... Dat heb je weer goed gedaan hoor en dan samen genieten in de tuin... Je hebt het gezellig gehad.
    Nog een heel fijn weekend en nog vele grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om dit uitgebreide verslag te lezen. Ik vond het heel gezellig en je hebt ons super verwend met de zelfgemaakte cadeautjes.
    Ik ben inmiddels voor de tweede keer begonnen met de sjaal breien. Trok per ongeluk de naald eruit. Alle steken weg en ik kon ze niet meer vinden. Er zaten al twee bollen in. Ben ik weer even bezig.
    Is je sjaal al af?
    Groetjes Annemiek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, Annemiek, wat erg! Nou ja, doe je er lekker lang over, hé! Bij mij is de Elise-sjaal ook nog niet af. Vanmorgen deed ik een stukje en zag toen ook weer een fout, een toer eerder.... Ik doe er ook lekker lang over ;-)

      Verwijderen