{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 29 maart 2013

Beren-boots

Beren-boots


Deze week liet ik al zien dat ik bezig was met een soort van "uggs" voor het beertje van het bedje (zie deze blog).
Ze zijn klaar! Ik show ze hier op mijn eigen breimeisjes-beertje:


Ik had er nog een roosje/knoopje/kraaltje op willen maken, maar aangezien het meegaat met een beertje naar een meisje van twee jaar, heb ik dat toch niet gedaan.
Mijn inspiratie kwam van het patroon van Wieke, de uggs voor de gebreide poppen, kijk hier.
Ik heb acryl gebruikt en een rondbreinaald nr. 4.
22 steken opgezet en 5 toeren gebreid. Toen 4 x 2 steken gemeerderd volgens het meerderschema van het oorspronkelijke patroon. Met 30 steken op de naald nog 5 toeren recht gebreid. Vervolgens 1 naald averecht en nog 1 naald recht.
Daarna geminderd als volgt: *2 r. samenbreien, 1 r*, van * tot * 2 x herhalen, 3 r., van * tot * 4 x herhalen, 3 r, van * tot * 2 x herhalen.
Dan 1 naald recht breien (22 steken).
Volgende naald: 2 r, 2 x van * tot *, 2 r., 2 r samenbreien, 2 x van * tot *, 2 r.
Volgende naald recht breien (17 steken).
Volgende naald: 4 x 2 r. samenbreien, 1 r, 4 x 2 r. samenbreien.
Je hebt nu nog 9 steken, haal hier een draad door, trek aan en hecht af.


Klaar! Ik heb al een tweede paar gemaakt, voor een ander beertje. En om even mijn notities te controleren. 

Wat betreft het beertje: het is gebreid door Hanneke die ze via Esperanto verkoopt voor het goede doel. Ze heeft al veel leuke beertjes gebreid! (En ze verkoopt ze voor een heel vriendelijk prijsje!)

Ik wens iedereen vast een heel fijn Paasweekend!

(Het is inmiddels april, het beertje met complete outfit staat al op de blog: kijk hier!)

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

5 opmerkingen:

  1. Wat ziet die beer er nu lekker stoer uit. Mooi, en inderdaad, kleine meisjes en kleine pareltjes...misschien toch beter van niet.
    Fijn weekend.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke ugs zijn dat. Ik vind (brei)beer er erg stoer mee, terwijl ze alleen maar model staat. Dat schreeuwt om nog een paar ;-)...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke ugs heb je erbij gemaakt. Bedankt voor het patroontje. Ik ga ze ook proberen te breien. Lijkt me ook heel stoer bij de beren met een rugzakje om.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supertoffe uggs Akkelien, in een hip kleurtje! Dat meisje zal blij zijn.
    Je beertje is ook schattig, ik heb hetzelfde boekje en wou ze allemaal maken maar tot nu toe nog maar enkel de halloweenbeer gemaakt :) en de rest???
    Jij doet het beter dan ik!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze leuk geworden, en je beertje is ook een dotje
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen