{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 5 februari 2013

Vogelhuisje (1)

Vogelhuisje (1)


In mijn vorige blog liet ik al een vogeltje zien. Inmiddels heb ik dat weggegeven, maar eerst hing het een paar dagen bij mij en het paste heel leuk bij mijn huidige projectje:


Ik haak vogelhuisjes. De inspiratie komt uit het boekje "Zoetigheden haken" van Astrid Meeusen. Ooit had ik in een tijdschrift de huisjes al gezien, de patroontjes stonden daar niet in, wel van de eierwarmers. Nu heb ik het boekje toch gekocht, om de leuke ideetjes.
Dit huisje valt wel heel anders uit dan op de foto in het boekje. Tijdens het tweede huisje ben ik al snel mijn eigen idee gaan volgen.


En omdat twee huisjes wat weinig is, ben ik al druk bezig met nummer drie. Vandaar ook de (1) achter de kop van deze blog, wordt namelijk vervolgd!
De vogelhuisjes staan inmiddels ook op de website, mét meer lente-ideeën: hier.

Nog even dit: ik zag ook een heel leuk huisje op de blog van Jacq: hier! Wat een leuk idee! Daar kan ik vast ook nog wel eens wat mee!

Liefs van De Breimeisjes!

5 opmerkingen:

  1. Hoi Akkelien,

    Ik ben ook aan het haken uit dat boekje en heb al veel patroontjes gedaan. Mij valt op dat de patronen bijna allemaal anders uitvallen dan op de foto's. Ik pas de patronen bijna altijd aan, meestal eindig ik dan ook met een heel ander patroon. Ik vind je huisje echt heel schattig, leuk ook voor in de paasboom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zag bij jou op de blog al het kleine kop-en-schoteltje! Het boekje is heel inspirerend, we komen zelf tot allemaal nieuwe patronen!

      Verwijderen
  2. Hoi Akkelien, dat is het leuke er aan dat het je eigen patroon wordt op den duur. Ik vind dit resultaat zeer mooi. Dat is het voordeel als je zo goed kan haken en al veel werkjes door je vingers hebt laten gaan ,dat het aanpassen van een patroon dan geen probleem meer is.
    Wanneer komt er een boekje van jou uit met patroontjes?
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt toffe vogelhuisjes Akkelien. Leuk dat je zo creatief bent en je eigen patroon kan ontwerpen, maar met jouw ervaring mag dat geen probleem zijn :)
    Je kan bijna zelf een boekje publiceren!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigen creaties zijn toch vaak net even leuker toch!
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen