{ 'anonymize_ip': true }

maandag 17 december 2012

kerstballen (1)

Kerstballen (1)


Arne & Carlos hebben beslist wat losgemaakt in Nederland! En dat begon vorig jaar met die gebreide kerstballen! Ook ik kwam in de ban, mede door artikelen in de kranten. Ik denk zelfs dat ik mede door die ballen terecht kwam in "blogland" en met name Wieke van Keulen bleek veel met die breiende mannen te hebben. Nog steeds besteedt ze gemiddeld één keer per week aandacht aan de kersballen of de poppen. Erg leuk, ook met links naar andere blogs (en ook wel eens links naar De Breimeisjes! Dat vinden wij superleuk!) Op dit moment heeft ze een mooie actie met kerstballen voor "Stop Aids Now", kijk maar even hier. Zelf heb ik ook nog wat ballen liggen, maar ik doneer ze aan een ander goed doel.

Ik was vorig jaar zelf aan het puzzelen gegaan met de patroontjes die ik tegenkwam in kranten en op internet en ging met vier naalden aan de slag in plaats van vijf. Nu ik inmiddels ook een pop gebreid heb (kijk maar bij mijn blog over Katrein) snap ik dat het toch voordelen heeft om op vijf pennen te breien. Je kunt dan makkelijker bijhouden waar je bent met de meerderingen en minderingen, het telt makkelijker.


Dit is een bal van vorig jaar met mijn zelf uitbedachte meerdering/mindering.


En dit is een bal á la Arne & Carlos.


Dit zijn een aantal ballen die ik vorig jaar gebreid heb. Het is een leuk brei-karweitje, ik vond allemaal leuke patronen in mijn eigen breiboeken die ik kon verwerken in de ballen. Toch heb ik ook nog steeds wel zin in dat boek van die breiende mannen. En.... ik heb nog een boekenbon! Misschien koop ik het toch!

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

2 opmerkingen:

  1. Leuk hé, kerstballen breien! Het boek heb ik nog niet maar ik overweeg het misschien toch ook nog, heb nu het poppenboek van hun gevraagd voor kerstmis! Niet alles tegelijk, hé...
    Je hebt echt toffe kerstballen gemaakt Akkelien!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had ook nog een boekenbon liggen en ja hij is opgesoupeerd aan het kerstballen boek van Arne en Carlos...
    Ja ik weet het, ik ben zwak...
    Brei nog maar veel kerstballen, ze zijn mooi hoor.
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen