{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 7 december 2012

Hoe haak ik een engel

Hoe haak ik een engel?


Vorig jaar waren we met Kerst bij mijn zusje en bij haar in de kerstboom zag ik zo'n mooi engeltje! Ik ben zelf dol op engelen! Mijn eigen kerstboom hangt altijd vol met  engelen, aangevuld met sterren. Er hangen heel speciale engelen tussen, ook handwerkjes. Daar ga ik vast binnenkort ook nog een blogje aan wijden. Maar nu terug naar die engel bij mijn zusje.


Gehaakt door de Beppe (= oma) van haar vriendin. Geen patroon. Ik mocht de engel wel een tijd lenen. Ik heb op internet gezocht en vond uiteindelijk wel een patroon van een soortgelijke engel, namelijk hier. Toch wilde ik heel graag juist dit engeltje namaken. Het hoofdje kon in ieder geval wel anders, was mijn idee.  Dit werd dus mijn "project" voor de herfstvakantie. En het is gelukt!



















Zelf ben ik wel heel blij met het resultaat. Ik heb het patroon zo goed mogelijk uitgewerkt en het staat op de website van De Breimeisjes, namelijk hier: hoe haak je een engel.
Ik heb ze gehaakt van mooie dunne witte katoen, met haaknaald nr. 1,5. Ik heb er ook al een paar gemaakt met ongebleekte katoen. Ook mooi! 

Iedereen vast een heel fijn weekend gewenst!

Liefs van De Breimeisjes!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Akkelien, ik ben ook zo verzot op engeltjes, maar heb er nog nooit ééntje gemaakt.
    Ik ga het zeker eens uit proberen.
    Ik heb een heel mooi voorbeeld hé, ja je engeltje is zeker gelukt.
    grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke engeltjes, al ben ik niet zot van engeltjes, maar niet iedereen kan hetzelfde zijn, dus voor de liefhebbers is dit weer een uitdaging!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd en heel veel plezier met je blog! Als je wilt kan ik je in mijn fryske-blogfroulju-lijst zetten?! Laat het me maar weten!! groeten Petra

    BeantwoordenVerwijderen