{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 13 november 2012

Poppen breien

Poppen breien

Wat is het een prachtig boek, "Poppen breien met Arne en Carlos". Ook ik heb het gekocht. 

En ik ben aan het breien gegaan! Mijn pop, Katrein heet ze, heeft vandaag een ereplaats op de blog van Wieke! Dat vind ik heel erg leuk. En wat zal m'n zoon trots zijn, dat ook zijn website genoemd wordt!

Ik vond het breien van de pop erg leuk. De pop is inmiddels verhuisd naar Katrein Kunst, het leukste winkeltje in de Scharnestraat. Bij mij kriebelt het al weer. Ik denk dat ik snel begin aan een nieuwe pop!
Hier plaats ik een paar foto's van het breiproces. Een uitgebreider verslag staat op de website van De Breimeisjes, hier. Met veel handige tips én links, vooral naar de blog van Wieke! In het boek staan namelijk wel wat onduidelijkheden. Mede dankzij de vele tips op haar blog, is het gelukt met mijn pop.







Ja, ik ga beslist nog zo'n pop maken. En die houd ik dan lekker zelf!

Mei 2013: Pop twee is af! In diverse blogs heb ik over het werkproces geschreven en het eindresultaat is hier te zien. Ik ben zelfs al begonnen aan pop nummer drie!

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

11 opmerkingen:

  1. Wat een toffe pop! Daar droom ik ook nog van, om de poppen van dat boek te maken, maar het is jullie aardig gelukt! Je mag er trots op zijn. Zelf hou ik ook heel veel van breien, maar ook van knutselen allerhande en borduren. Mijn blog: http://all-round-hobbyrita.blogspot.be/
    Kom eens kijken en maak je misschien ook lid?
    Groetjes, rita.
    Ik ga jullie zeker volgen en reclame maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Rita,
      ik heb al even gekeken op jouw blog. Morgen zal ik verdere stappen ondernemen! Heel hartelijk dank voor je enthousiaste reactie!

      Verwijderen
  2. Hoi Akkelien,

    leuk hé als je zo een positieve reactie krijgt!!!
    En ik zie dat het weer iemand van België is.
    Belgische groetjes
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. IK vind je pop prachtig,en zulke mooie kleuren.
    En een hippe outfit.Hoop binnenkort ook te gaan beginnen aan de pop.
    Maar ik moet nog even gedult hebben.
    Ik zit met een slijmbeurs ontsteking.Maar de pop staat op mijn lijstje.Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vervelend voor je, Ria. Beterschap en straks veel succes met je pop. En hartelijk dank voor je leuke reactie!

      Verwijderen
  4. Hij is super mooi geworden, en voor een eerste keer al helemaal! Leuk he zo'n pop zelf maken, en ook heel verslavend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat was mijn eerst pop. Al bijna anderhalf jaar geleden. Ik ben inmiddels met een nieuwe pop bezig en morgen is het ook weer poppendag, o.a. bij mij op de blog!

      Verwijderen
  5. Ik heb het boek gekocht en ik kan er niks mee doen want alles is voor 4 pennen en dat kan ik niet. En veel reclame voor poppenkleertjes maar niemand die een patroon wil delen. Voor onervaren breisters is er echt heel weinig hulp te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het boek gekocht en ik kan er niks mee doen want alles is voor 4 pennen en dat kan ik niet. En veel reclame voor poppenkleertjes maar niemand die een patroon wil delen. Voor onervaren breisters is er echt heel weinig hulp te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, Tineke, wat jammer dat je geen goede ervaringen hiermee hebt! Ik weet zeker dat er wel mensen zijn die hulp willen bieden! Op verschillende blogs kun je ook uitleg vinden van diverse delen van de pop, want het boek is ook niet overal even duidelijk. Het is waar dat alles op vier pennen is, maar dat heeft als voordeel dat je niet naden krijgt, daar is ook wat voor te zeggen!

      Verwijderen